24 Şubat 2009 Salı

ÇALIŞAN HANIMLARA PRATİK BİR PATLICAN YEMEĞİ

Akşam eve yorgun argın gelen çalışan kadın hangi işe koşacağını şaşırır.Akşama yemeği varsa bile ikinci güne ne pişirsin diye düşünüp durur.Hem o saatten sonra yemek yaparken soğan kavurmak, evi kötü kokuya boğmak ev halkınıda kendinide rahatsız eder.....Ben buna bir çözüm buldum ve soğanı yağda kavurmadan çiğden koyarak da güzel yemekler yapılacağını keşfettim.


Özellikle sebze yemeklerinde çok güzel sonuçlar alınıyor....Bugün Patlıcan yemeğini tarif etmek istiyorum;

MALZEMELER:

----------------

4 Adet patlıcan

3 Adet Yeşil Biber

2 Domates

1 Baş Soğan

5-6 Diş Sarmısak

3 Yemek Kaşığı Kıyma

2 Yemek Kaığı Salça

1 Çay Bardağı Sıvı Yağ

Tuz,Karabiber,Pul Biber

YAPILIŞI:

-----------

Tencereye sırasıyla önce doğranmış soğan,biber,sarmısak konur.Onun üzerine bir kat domates ve kıyma serpiştirilir.Daha sonra küp küp doğranmış patlıcanlar ilave edilir.En üste yine domates konur.Salça sulandırılarak üzerine dökülür.Sıvı yağ da en sonra gezdirilir.Tuz,karabiber,pul biber ve 2 su bardağı su ilavesiyle pişmeye bırakılır.....Yanına pirinç pilavı ve turşu ile servis edilir...AFİYET OLSUN...

13 yorum:

  1. Çok ösledim türk yemeklerni.

    YanıtlaSil
  2. ben uzun zamandır yemeklerimin soğanlarını kavurmadan hatta tüm sebzeleri ile birlikte pişiriyorum hem beslenme açısından daha sağlıklı hemde lezzetli oluyor sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Your recipe is called in Italian CAPONATA

    What is in turkish, in a word?

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık bende kavurmam soğanları.

    YanıtlaSil
  5. Kıymalı patlıcan yemeği çok leziz oluyor. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Tülincim , canım yaaa sizin alt katı bana versenize:) Orda oturayım, valla rahatsız etmem. :))Bunların hepsini yemek ve 250 kg olmak istiyorum...

    YanıtlaSil
  7. bayilirim patlican yemeklerine,cok lezzetli oluyor..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık, çok nefis görünüyor.Çok da pratik gibi :))
    Ne de güzel tanımlamışsın çalışan hanımları, aynen o hallerdeyim valla :)

    YanıtlaSil
  9. çalışmayanlar için de iyi:)) eline sağlık.praik tarifleri hep sevmişimdir..sevgiler canım

    YanıtlaSil
  10. Etkinliğime bekliyorum...

    37. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    http://selmahlc.blogcu.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    23 SUBAT 2009 - 09 MART 2009 TARİHLERİ ARASINDA
    http://sevincceden.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.

    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE " PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 37.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.
    C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM.
    ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN.
    EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMINIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    YanıtlaSil
  11. This article is outstanding, it's an excellent comparison of present technologies.
    my site: Birthday Ideas wife

    YanıtlaSil
  12. Bu akşam yapacağım inş. Sizi izlemeye aldım bende bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
  13. Yemeği aynen tarif etiğin gibi yaptım, dün akşam yedik eşimle. eşim de çok beğendi. Artık bu yemeği fırında değil tencerede yapacağım böyle. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!