8 Haziran 2011 Çarşamba

UN TARHANASI ÇORBASI

Günaydın Sevgili İzleyenlerim!!!
Bugün sizlere tarhana çorbasını sunmak istiyorum...



Teyzemin Beypazarından alıp gönderdiği un tarhanasından pişirdim...Mükemmel bir çorba oldu...


Benim un tarhanası pişirirken kullandığım yöntem şöyle;


     MALZEMELER:
  • 1 kişi için bir yemek kaşığı tarhana hesabıyla
  • 5 kişilik-5 yemek kaşığı tarhana
  • 5 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 diş sarmısak
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tuz,karabiber,nane


   YAPILIŞI:


Tarhana 5 bardak suda ayrı bir kapta iyice karıştırılır.Minik doğranmış sarmısak tereyağında çevrilir,salça ilave edilir biraz kavrulur...Suda ezimiş tarhana üzerine dökülür ve 2 su bardağı daha su veya et suyu eklenir....Kaynayıncaya kadar karıştırılır...Tuz,biber ve nane eklenerek servis yapılır....


*Kıymalı arzu edilirse 2 yemek kaşığı kıyma sarmısaklarla beraber kavrulabilir...Ben kıyma ilave ettim.


*Dilerseniz sarmısaktan önce yağda 1-2 adet doğranmış yeşil biber de kavurabilirsiniz....


*Damak zevkinize göre kekik ekleyebilirsiniz ki çok yakışacaktır....


AFİYET ŞİFA OLSUN!!!


*Arkadaşlarımdan aldığım yorumlarda un tarhanası farklı birşey mi diye merak edenler olmuş...Bildiğiniz yoğurt,un ,domates,biber v.s den yapılan tarhana bu....Mayalanıp hamur haline getirilip kurutulan ve sonrada ovalanarak toz haline getirilen tarhana...Bizim buralarda un tarhanası ve gendime tarhanası diye ikiye ayrıldığından bu şekilde yazdım....Torbada görünen tarhana odur....Yani hep yapıp içtiğiniz çorba....

8 yorum:

  1. Canımmm mis gibi kokusu burnuma gel
    di ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık ablacım çok güzel görünüyor çokta severim tarhanayı.

    YanıtlaSil
  3. normal tarhana ile arasında nasıl bir fark var ablacım?
    ellerine sağlık:)
    şifa olsun sizlere:)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık keşke un halinde çekip koysaydında görseydik

    YanıtlaSil
  5. Deryacım,betülcüm sağolun canlarım....

    Deniz,Serpil açıklama ekledim tekarar yazıma....bildiğiniz tarhana....

    YanıtlaSil
  6. Canımcım ben hep ne kadar tarhana ne kadar su ikilemi yaşıyordum.Senin öneriyi dikkate alıcam bundan sonra.Harika görünüyor çorba bu arada ellerine sağlık canımcım.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. ablammm benimmm:D seni çok özledim.
    bu çorbayı da pek severim canım çekti :D
    ellerine sağlık
    seni kocaman kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. bende çok severim un tarhanasını özellikle böyle acılı olucak hafiften acilen yarın yapmam lazım canım çekti

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!