13 Şubat 2014 Perşembe

ETİMEKLİ PRENSES TATLISI



Hayırlı Akşamlar Kıymetli İzleyenlerim!!!
Bugün İlimizin Kurtuluş bayramı idi..Düşman işgalinden kurtuluşumuzun 96. yıldönümü coşkuyla kutlandı...
Rabbim hiç kimseyi esaret altında bırakmasın...Hep bayram havasında olsun kutlamalar,sağlıkla huzurla...
Tatlı yiyelim tatlı konuşalım dedim ve dün akşam eve gider gitmez kolları sıvadım...
Etimekli Prenses Tatlısı yaptım...Genellikle günlerde sık sık yapılan bir alternatif ama ben pek sık yapmam...
Lezzetli ve değişik bir tatlı aslında...


Tarifimiz Şöyle;
    Malzemeler:
  • 1,5 paket Tuzsuz etimek
  • 2 Su Bardağı Toz Şeker
  • 2 Su Bardağı Kaynar Su
  • 1 pkt.Vanilyalı Puding
  • 750 gr Süt
  • 2 Pkt.Sade Krem Şanti
  • 2 Su Bardağı Süt
  • Hindistan Cevizi


  • Şekeri Tencereye koyup biraz yakın,karamelize olsun...
  • Sonra 2 Su bardağı kaynar suyu dökün ve şekerler eriyene kadar kaynatın...
  • Etimekleri dikdörtgen borcama dizin ve şerbeti üzerine dökün...

  • Vanilyalı pudingi pişirin,ılınınca etimeklerin üzerine döküp sıvayın...İsterseniz krema da yapabilirsiniz.
  • 2 Pkt.Krem Şantiyi 2 bardak süt ile çırpıp dondurucuda bekletin...
  • Daha sonra çıkarıp kremanın üzerine dökün..

  • Spatula yardımıyla Krem Şantiyi iyice yayın ve düzeltin...
  • Üzerine bol hindistan cevizi serpin,buzdolabına kaldırın
  • 1-2 saat sonra servise hazırdır....
                                       Afiyet Olsun!!!

15 yorum:

  1. çoook nefissss gözüküyor muhakkak denicem ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. hem hafıf hem cok lezzetlı bır ttlıdır ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Selmacım gerçekten lezzetli ki oğlum bile beğendi ve yedi...

      Sil
  3. çok severimmm eline sağlık cnm sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Tülin Hanım, ellerinize sağlık, bizim evde de çok sevilir ama kış kiloları nedeniyle yapamıyorum. Tarifi komşum vermişti bana krem şantiyi muhallebi piştikten sonra içine katıp çırpıldığını söylemişti. Aynı kaymaklı ekmek kadayıfı gibi oluyor. Etimeğin az kalorili olduğuna sığınıp yiyorduk..... eskiden, güzel günlerdi :)
    Sevgiyle, sağlıkla
    Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEvil hanım haklısınız kalorisi yüksek bir tatlı ama hangi tatlı masum ki yiyip yakmaya gayret edeceğiz artık...krem şantiyi kremaya ekleme fikri çok güzel başka bir pastada denemiştim ,bunda denemedim dedim ya çok sık yapmıyorum...teşekkürler...

      Sil
  5. Çok sık yaptığım bir tatlı çok severim pratik ve lezzetli:)Ellerine sağlık.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birsencim aslında çok çeşitlisini yapıyorlar bu tatlının kremadan sonra arasına pişirilmiş ve ezilmiş bal kabağı veya farklı bir meyveden marmelat sürüyorlar...güzel oluyor ama kalorisi yüksek...

      Sil
  6. ellerinize sağlık harika görünüyor bende bu tatlıyı çok severim çok lezzetli ve pratik buzdolabında hazır olması çok hoş size afiyet olsun selamlar....:))

    YanıtlaSil
  7. puding yerine irmikle yapılan muhallebide farklı bir lezzet oluyor

    YanıtlaSil
  8. ablacım ellerine sağlık tatlın nefis görünüyor..
    çok öpüyorum seni..
    afiyetle..

    YanıtlaSil
  9. canım en güzel yemek blogu yarışmasında oyum seni,ndir başarılar:))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!