24 Eylül 2014 Çarşamba

KOLAY YEŞİL FASULYE KONSERVESİ

Kış hazırlıkları devam etmekteyken hazır olanları yavaş yavaş yayınlıyorum...
Aslında fasulyeyi aynı yöntemle yemeklik olarak poşetlerde dondurucuya atıyorum...Çok yer kapladığı için iki senedir dolaba daha az koyarak, kavanozlarda  yapıyorum...
Eskiden konserveler kaynatılarak yapılırdı,şimdi ben bu yöntemi kullanıyorum ve  hiç sıkıntı yaşamıyorum...
Hazırlanışı da çok kolay;
  • Fasulyeleri yıkayıp ayıklayın,ikiye bölün...
  • Fasulyenizin miktarına göre mesela 1 kğ fasulye için 4-5 adet iri domatesi rendeleyin...
  • Rendelenmiş domatesleri tencereye koyup bir çay kaşığı kadar tuz atarak kaynatın ve fasulyeleri de içine atarak kapağını kapatın...
  • Fasulyeler hafif sararınca ocağın altını kapatın...
  • Diğer taraftan bulaşık makinasında yıkayıp kuruttuğunuz kavanoz ve kapakları hazırlayın...
  • Fasulyeler sıcakken hemen kavanozlara yerleştirip, kapağını sıkıca kapatarak bir havlu veya bez üzerine ters çevirin...
  • Kavanozların tamamını kaplayacak şekilde üzerlerine bir örtü örtün ve 4-5 saat açmayın...Hatta akşamdan yaptıysanız sabaha kadar bekletin...
  • Daha sonra örtüyü açıp, kavanozları düzeltin.
  • Kapaklarında oynama yoksa konserveleriniz tamamdır.
  • Kışın açtığınızda ister zeytinyağlı,isterseniz parça etli veya kıymalı pişirebilirsiniz...
  • Arzu ederseniz içine yeşil biber de doğrayabilirsiniz...
 Afiyetle Tüketin!!!
Soslu Fasulye Turşusuda yaptım... 
Tarifi İçin Tıkkkk...

3 yorum:

  1. Gercektende cok kolaymis :),hamarat arkadasim.Afiyetle yiyin.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. bizde bu yöntemle yapıyoruz taptaze oluyor, sağlıkla tüketin inş.

    YanıtlaSil
  3. Zeytinyağlısına bayılırım.. bende dondurucuya büyük kağıt bardaklara koyarak saklıyorum ama konservenin lezzeti daha başka oluyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!