21 Nisan 2015 Salı

ÇİLEKLİ TART

Günaydınlar Efendim,Hayırlı Sabahlar!!!
Yağmurlu soğuk bir Nisan Sabahından selamlar,sevgiler hepinize....Dün büyük kızımın doğum günüydü...Akşam ailece yemek yedik ve kızımıza dua ettik ,istibali için...Nice güzel yaşları olsun inşallah...Evet şimdi gelelim Çilekli tarta.
Daha önce hiç yapmadığım bu lezzeti Tart Kalıbı aldıktan sonra denemeye karar verdim...Ve hafta sonu da misafirlerim olunca Birkaselezzet arkadaşıma müracaat ettim...Tarifi ondan aldım... 
İşte bu lezzet çıktı benim elimden de....
Birkaselezzetin Çilekli Tart Tarifi burada

Gerçekten muhteşem bir lezzet,herkese şiddetle tavsiye ederim... 
Tarifi birerbir uyguladım,ancak üzerine sos pişirmedim Dr Oetker'in doğala yakın  hazır tart jölesini kullandım...Harika bir tat verdi bence... 
Mevsime göre çileklerin iç yüzü çok beyaz olduğundan çilekleri bu şekilde dizdim... 
Tarifi Birde Ben Yazmak İstiyorum;

    MALZEMELER

   Tart Keki için:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 buçuk su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • yarım paket kabartma tozu
  • yarım paket vanilya

  Kreması için:

  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı silme un
  • 2 yemek kaşığı silme nişasta
  • yarım su bardağı şeker
  • yarım vanilya
  • 1 dolu tepeleme yemek kaşığı kaymak

  Jölesi için: Ben Dr Oetker Çilekli Tart Jölesi Kullandım


  Jöleyi kendiniz yapmak isterseniz;
  • 10 adet çilek
  • 1 çay bardağı su
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 buçuk yemek kaşığı nişasta
   Üzerine 500 gr çilek
  


    YAPILIŞI:
  • Yumurtanın akını şekerle köpürtüp sarısını ve diğer malzemeleri ekleyin ve tart kalıbını tere yağı ile yağlayıp hamuru dökün 160 derecede pişirin soğumaya bırakın. Soğuyunca servis tabağına ters çevirin.
  • Kreması için , kaymak ve vanilya hariç malzemeleri sos tenceresine koyun pişirin ocağın altını kapatıp içine kaymak ve vanilyayı ekleyin karıştırın soğusun. Soğuyan kremayı mikserle çırpın... Tartta önemli olan krema,   cıvık olursa  akar,katı olursa olmaz,orta olmalıdır...
  • Kremayı soğuyan tartın üzerine dökün (ben tartın üst kısmından biraz oyarak kestim ki krema daha güzel dursun...) 
  • Çilekleri yıkayıp, saplarını ayıklayıp , havlu peçete ile  kurutalım ortadan bölüp kremanın üzerine dizelim ve dolaba koyalım.
  • Jöle için çilekleri yıkayıp ayıklayalım 5 tanesini küçük doğrayalım 5 tanesini ezelim sos tenceresine koyalım suyunu şekerini nişastasını ilave edip pişirelim...Soğuduktan sonra tartımızın üzerine gezdirelim. 
  • Hazır tart jöleside kullanabilirsiniz veya hiç jöle kullanmayabilirsiniz...  
Afiyetle Yiyin,Bir Dilim Yetmez Bilin!!!
Yapmak İsteyenlere Kolay Gelsin!!! 
Mutlaka Deneyin!!!

2 yorum:

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!