3 Nisan 2015 Cuma

KEÇE ÇANTA DİKİM AŞAMALARI


Hayırlı Cumlar Kıymetli İzleyenlerim,cumanız mübarek olsun!!!
Bazan hayatın cilveleri olarak sıkıntı içine gireriz ama birde bakarız ki sıkıntı kalkmış ferahlamışız...
İşte o anlarda okunacak dua İnşirah suresi...

Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın adıyla
1- Senin için bağrını açmadık mı?
2- İndirmedik mi senden o yükünü?
3- O sırtında gıcırdamakta olan (ve bu şekilde sana eziyet veren) yükünü?
4- Senin şanını yüceltmedik mi?
5- Demek ki, zorlukla beraber bir kolaylık var.
6- Evet o zorlukla beraber bir kolaylık var!
7- O halde boş kaldığında yine kalk yorul!
8- Ve ancak Rabbinden ümit et, hep O'na doğrul!

Evet her zorlukla beraber bir kolaylık vardır...
Keçe çantalarımı nasıl diktiğimi soran takipçilerim için hazırladım bu kolajları umarım anlatabilirim...
Fotoğrafların üzerine tıklayıp büyütebilirsiniz... 
Birde kahverengi keçeden diktiğim çantayı çektim daha belirgin diye...
Bir çanta için yarım metre keçe kumaş yeterli ve kenarından çıkanları da değerlendiriyorsunuz...
Hatta iki uyumlu farklı renk alıp kenar kısımlarını kombinleyebilirsiniz...Siyah-krem,Kahve-Krem gibi...
Çantanın boyutları ; yükseklik katlanmış hali ile 36-40 cm arası (72 cm tam boy) , eni ise 45 cm ...Bu ölçüleri kendiniz de ayarlayabilirsiniz...Çantayı kesip kolajdaki sıraya göre kenarlarından birleştirin...Daha sonra sapını ortalayarak aşağıya doğru 7 cm kesin... 

Sapa göre ayarlama yapın...mesela;45 cm lik endeki bir çantanın sapının genişliği 15 cm ise ortalayın 15 er kenarlardan 15 de ortadan işaretleyin... 
Ben sap için 15 cm dedim ama sapınızı ölçüp ona göre hareket edin...Bu benim kullandığım sap büyüktü...Genellikle saplar 8 cm eninde oluyor...O zaman sap için ortadan 8 cm işaretleyin,sonra iki yandan da eşit şekilde ayırın...Mesela;
40 cm lik ende bir çanta için 8-9 cm sap için ayrılınca 16 şar cm veya sap 9 cm ise 15,5 / 15,5 ayırın...
Ve aşağıya doğru 7 cm kadar kesin...
Sonra sapalarını takıp iğneleyin,kenar kısımlarına makasla şekil verin...Ve battaniye dikişi ile görünen har yerini dikin...
Saplarını geçirdikten sonra sağlam olması için üzerinden sıkıca ince ince tutturun mesela siyah iple minik minik diktim belli olmasın diye...Belli olacak şekilde dikerseniz üzerine kapatıcı şerit, dantel,küpür dikebilirsiniz...
Bu çantada olduğu gibi...


En son olarak üzerine istediğiniz objeyi keserek kumaş yapıştırıcı ile yapıştırın...
Astarlamada yapabilirsiniz... 
Bu çantalar bugüne kadar diktiklerim...
Yapmak isteyenlere kolay gelsin...
Şunu söylemek isterimki bu iş tiryakilik yapıyor,dikmeden durulmuyor...Bulaşmak isteyenlere duyrulur...

15 yorum:

  1. Hepsi birbirinden harika :) özellikle son resimde sol en altaki krem rengi çanta muhteşem :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, sizi yeni keşfettim, takipteyim, bana da beklerim,
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. inşirah suresi çok severek okurum.
    Çantalar şık ve kullanışlı, bravo diyorum o kadar işin arasında hatta maşallah, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Paylaşım için çok teşekkürler güzel bir fikir. Ayrıca tebrikler ve ellerinize sağlık hepsi çok güzel. Bu çanta saplarını nereden bulabiliriz. Bilgi verirseniz çok memnun olurum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çanta sapları tuhafiyelerde ve hobi marketlerde mevcut...teşekkürler

      Sil
  5. Maşalllah Tülin hanımcım ellerinize emeğinize sağlık hepsi birbirinden şık ve güzel olmuşlar. Keçe çantalar bağımlılık yapıyor :) o model şu model derken ben de dikmişim 100 adet. Dediğiniz gibi bir başlayınca devamı geliyor :))

    YanıtlaSil
  6. Tülin,maşallah baya bir çanta dikmişsin,hepsi birbirinden güzel ellerine emeğine sağlık,selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bende keçeden çanta dikmek istiyorum ama keceyi hangi iple dikmem gerekiyor normal masur diker mi bilmiyorum bide ben makinayla dikcem o yüzden soruyorum

    YanıtlaSil
  8. Bende keçeden çanta dikmek istiyorum ama keceyi hangi iple dikmem gerekiyor normal masur diker mi bilmiyorum bide ben makinayla dikcem o yüzden soruyorum

    YanıtlaSil
  9. Mrb ben dikiş makinasında keçeden çanta dikmek istiyorum ama hangi iple dikecegim bilmiyorum normal masur ipi olur mi bilemedim sormakta fayda var dedim çünkü keçe ya ince gelir mi acaba diye düşündüm yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya Hanım Merhabalar...Makinada dikecekseniz çok ince olmayan normal masura ile dikebilirsiniz...ancak makina iğnesi de ona göre orta kalınlıkta olmalı...kolay gelsin...

      Sil
  10. çanta dikmek istiyorum çantanın yan parçasının enini kaç cm kesiyorsunuz şemaların çıktısını aldım tam bilemedim tevhide

    YanıtlaSil
  11. ÇOK YARARLI BİR POST OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK.BEN BİR ARA YAPMAK İSTEDİM FAKAT YAPILIŞINI ANLATAN HİÇ BİR SAYFA NULAMAIM VE KAFADAN BİR ŞEY YAPMAYA ÇALIŞTIM.ODA PEK OLMADI.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!