27 Mayıs 2015 Çarşamba

DONDURULMUŞ LİMONDAN LİMONATA

Havaların ısınması ile birlikte soğuk içeceklere rağbet başladı...
Daha önce burada yaptığım portakallı limonatanın şimdi sade limonlusunu yaptım...
Çok pratik ve lezzetli... 
Limonata için ; 3 adet kabukları iyice yıkanmış,dondurucuda dondurulmuş bütün limon kullandım...
   Malzemeler:
  • 3 adet limon
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 lt su 

Yapılışı : 
  • Limonları kabuklarıyla (seze fırçası ile) yıkayıp poşetlere koyun ve derin dondurucuda 1 gece bekletin.
  • Derin dondurucudan çıkardığınız limonları 10-15 dk bekletip kabuklarını soymadan iri iri doğrayıp şeker ile birlikte rondodan çekin...
  • Tüm karışımı 2 litre suyun içine döküp iyice karıştırın ve biraz suyun içinde bekletin...
  • Daha sonra tel süzgeçten süzerek cam kavanoz veya sürahilere paylaştırarak buzdolabına kaldırın... 
  • Şeker oranını kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz...
  • Limonun kabukları limonatayı acı yapar diye sakın düşünmeyin çok güzel oluyor...
  • Arzunuza göre içine nane yaprakları atıp serin serin içebilirsiniz...
Buda benim büyük kardeşimin ortanca oğlu Yağız Efe...
Mezuniyet töreninden bir foto...
Artık yakışıklı yeğenim ortaokul bölümüne geçti...
Yeğenlerime,Oğluma ve tüm çocuklara hayırlı gelecekler diliyorum...

6 yorum:

  1. ellerine sağlık canım iyice elini alıştırdın harika görünüyorlar.
    Ay bu minikler ok tatlılar maşallah:)

    YanıtlaSil
  2. benim yorumlar karışık gelmiş olabilir:)))
    geçen hafta denedim bu limonatayı hatta evde bir iki portakal kalmıştı hemen buzluğa attım destek olur diye tekrar yapacağım çok beğendik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede süper bir içecek harika oluyor ve dondurulduğu için portakal ve limon kabuklarının acısı siliniyor...afiyet olsun sizlere ablacım...

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım. Ben geçen gün verdiğin portakallı olan tarifini yaptım .Bayıldım tadına. Çok güzel oldu.Bu tarifi de deniycem hemen :) Teşekkür ederim , bu güzel tariflerin için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım beğenmene çok sevindim artık bol bol yaparız yaz geldi değil mi?

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!