10 Haziran 2015 Çarşamba

KAVANOZDA YOĞURT MAYALAMA VE YOĞURT MAYASI

" Her yiğidin ayrı bir yoğurt yiyişi vardır" derler...
Her kadının da ayrı bir yoğurt mayalama stili...
Daha önce burada bahsettiğim şekilde mayalardım yoğurtlarımı...Ama son 1 yıldır artık değiştirdim....Kavanozda ve fırında mayalıyorum...
"FIRINI ISITMIYORUM" 
Sosyal medyada paylaştığımda çok ses getirmişti ve çok beğeni ve yorum almıştı...
Sütü kaynattıktan sonra ısısı 45 drc ye geldiğinde veya küçük parmağınızı hafif ısısrır şekilde soğuduğunda mayalıyorum...Maya için 1 yemek kaşığı yoğurdu ayrı bir kasede üzerine biraz süt ilave edip karıştırarak elde ediyorum ve kavanozlara ekliyorum...
 İçine maya atılmış  ve kapakları kapatılmamış  olan kavanozları fırına  yerleştirip fırın kapağını kapatıyorum...
Ben daha kolay oluyor diye Mikrodalga Fırında yapıyorum...
Akşam yatmadan mayalayıp,sabah kalktığımda 7:30 civarında fırından çıkarıp kavanozların kapaklarını kapatıp,hemen buzdolabına yerleştiriyorum... 
Mikrodalga fırının içi daha küçük olduğundan ısı muhafazası anlamında daha elverişli oluyor...
Ev yoğurdu mayalarken mayanın ev yoğurdundan olması en önemli unsur...
Ama ev yoğurdunuz yoksa ve ilk defa evde yoğurt mayalayacaksanız maya aramaya kalkmayın...
A-101 e uğrayın ve istediğiniz mayayı alın... 
İster ev yoğurdu mayası,ister kefir mayası,ister probiyotik yoğurt mayası alın...
Ev yoğurdu yaparken 3-5 kg yoğurt için geçerli olan bu paketi açın ve 1 çay bardağı ılık sütün içinde iyice karıştırarak mayalayacağınız kavanozların içine paylaştırın...
Kalıp gibi harkulade yoğurtlar yapacaksınız,emin olun...
Biraz reklam gibi oldu ama alıp,kullanıp,beğendiğim ve tavsiye edebileceğim herşeyi paylaşıyorum blogumda...Umarım işinize yarar,memnun kalırsınız...
Ayrıca nette araştırırken rastladığım kuzukulağı bitkisinden   yoğurt mayalama da çok ilginç geldi bana...
Okumak isterseniz buyurun.... 

10 yorum:

  1. Tülincigim,bu yöntemi bende denemistim ama basarisiz olmustum :)

    Sebebi Hamburg 'un havasi...Sanirim Türkiye gibi sicak iklimlerde gayet kolay uygulanan bir yöntem olacaktir...

    Cam kavonozlarda mayalanmasi cok Pratik oluyor.Ayrica bu Paket mayalara bayildim,özellikle kefir mayasina.

    Burada bulamiyorum kefir mayasi,internetten satisi cok pahâli :) Türkiye'ye tatil icin gelince arayacagim,umârim bulurum...A - 101 insallah tatil bölgelerinde de vardir:)

    Ellerine saglik,önerin icin tesekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulecim dilersen ben sana gönderebilirim burada çok ucuz...adresini mail at tamamdır...A-101 ler her ilde var...

      Sil
  2. Tülin hanım, bende yoğurdumu kavanozlara mayalıyorum. Sebebi tabiki açılan yoğurdun ekşimesi ve sulanması:)
    mikrodalga veya fırın içinde ısıyı koruyor olması mantıklı. deneyeceğim...

    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Biz de mutlaka kendimiz mayalıyoruz yoğurdumuzu. Ve eşim yapar pek sever bu işi:)) Eski yöntemle. Cam kaselerimiz var sadece bu işe kullandığımız, mevsimine göre 5-7 saat bir beze sarılı olarak bekletiyoruz. Bu hazır mayaları ise hiç bilmiyordum ben...

    YanıtlaSil
  4. Interesting, thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  5. Mikrodalgada nasıl mayalıyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel hanım mikrodalgayı çalıştırmıyorum sadece kavanozu içine koyup kapağı kapatıyorum tıpkı fırında olduğu gibi...

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Akşam mayaladığınızda sabaha kadar dursun birşey olamaz...8-10 saat kadar diyelim...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!