22 Şubat 2016 Pazartesi

MANTI HAMURU NASIL YAPILIR?



Geçen hafta sonu ailece hepimizin eli değerek yaptık bu mantıyı ve afiyetle yedik....
Ben hamuru yoğurup açtım,içini hazırladım...
Kızlar da büktüler...Oğlumda yardım etti tabiii...
Hatta annem de sonuna yetişti oda bükmeye yardım etti.
Tarif şöyle;
  
 Hamur İçin Malzemeler:

4-5  su bardağı un
• 1 yumurta
• 1 tatlı kaşığı tuz 

• 1 su bardağı su

İç Malzemesi
:

  • 1 avuç ince doğranmış maydanoz
  •  250 gram kıyma
  •  Tuz, karabiber 
  •  1 kuru soğan (ben kullanmadım soğansız yaptım)

Sosu İçin:
• 2 çorba kaşığı tereyağ
• 1 çorba kaşığı salça 

 Üzerine:
• 5 diş sarımsak, yarım kilo yoğurt
• Kırmızıbiber, tuz, nane, kekik


Yapılışı:
• Büyükce bir kaba unu boşaltın, ortasını havuz gibi açıp, yumurtayı, tuzu ve suyu ilave edin, hamuru yoğurun. Hamuru bıçakla kestiğinizde, içinde kabarcıklar olmaması gerekir. Hamurdan 3 yuvarlak parça yapıp, üzerine bir bez örterek 20 dakika kadar dinlendirin. 
•Kıymayı, tuzu ve karabiberi karıştırarak, mantı içini hazırlayın. Bir avuç kadar da ince doğranmış maydanoz ekleyebilirsiniz...Dinlenmiş hamurdan 1-2 mm kalınlığında yufkalar açarak, bıçakla minik  kareler kesin. 
• Kıymalı içi, azar azar ortalarına koyup, dört köşesi üstte birleşecek şekilde katlayın. Katladıklarınızı tabanına un serpilmiş olan tepsiye aktarın. 
• Suyu tencereye alıp kaynatın, kaynayan suyun içine mantıları salın. Ara ara yapışmaması için karıştırın. Mantılar pişmeye başlayınca yumuşar, bir tane alıp pişip pişmediğini kontrol edin. 
• Ayrı bir tavaya tereyağını koyun ve salçayı, tuzu, naneyi ve kırmızı biberi yakıp kenara koyun...
• Mantıyı sıcak olarak tabaklara koyun, üzerine sarımsaklı yoğurdu ekleyip, en üste sosdan gezdirin ve servis yapın.
• Servis yaparken üzerine damak tadınıza göre ayrıca nane,  ekleyebilirsiniz. 
                                            Afiyet Olsun!!!
  • Ben bu ölçüyü beğendim,tam kıvam aldı,sizlerde kendinize göre ayarlayabilirsiniz....

1 yorum:

  1. Oh mis gibi. Ben de ınternatıonal Buffet etkinliği için yapmayı düşünüyorum

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!