9 Şubat 2016 Salı

TUNUS İŞİ ÖRGÜ HIRKA- CEKET - AÇIKLAMALI

Günaydın Kıymetli İzleyenlerim!!!
Gününüz aydın,neşeniz bol olsun....
Bugün yeni bitirdiğim pudra rengi tunus işi hırka ile geldim...
Küçük kızım için ördüm,bu hafta sonu gidecek diye acele ettim ve nihayet bitirdim...
Çok beğendi,güle güle giyinsin inşallah...

İpim Alize Süperlana Midi...
Kol ağızları ve yakası için Alize Furlana aradım ama bulamadım...
O nedenle bende aynı renk tonunda kirpi ip kullandım...
Beden zayıf olunca herşey güzel oluyor... 
Arkadan görünüşü...
Alize Dergisinde bu modeli görünce karar verdim örmeye...
Ama ben tunus işi ile ördüm...
Dergideki açıklamadan sadece beden ölçülerini kullandım...
Tunus işinde çok çeşit örnekler var...
Ama bunu ben uydurdum...Yapılışı şöyle;
 
  • Önce 2 sıra lastik örün,yani pirinç örgü burada
  • Sonra 4 ilmek lastik örün kenarlar kıvrılmasın diye
  • İlk iki ilmeği düz olarak alın...
  • sonra bir sarıp,yanındaki iki ilmeği birlikte alın,kapatın
  • tekrar sarıp tekrar iki ilmeği birlikte alın
  • dönüşte ilmekleri toplayarak gelin
  • 2. sırada 2 düz örün sonra  1 sarın ve sonra üstteki ilmekle yanındaki altta kalan ilmeği birlikte alın...
  • En sondaki 2 ilmeği hep düz olarak örün ve tekrar toplayarak dönün...
Tek şiş numaram 5
Pazar günü pek iş yapmadım ve bir gayret hırkayı bitirmeye uğraştım...
Hırkanın kenarlarını kirpi ip ile oyaladım...Yani 2 li trabzan yaparak bitirdim...
Yakayı üzerinden ilmek toplayarak 1 ters bir düz ve sonra tersin üstü düz,düzün üstü ters olarak ördüm...Yani pirinç lastik...

Görenler çok beğendi...
Yumuşacık bir hırka oldu...
Yapmak isteyenler için umarım açıklayıcı olmuştur...
Kolay Gelsin!!!

14 yorum:

  1. çok güzel ve muntazam olmuş.güle güle giysin kızınız ;)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. rengine bayıldım güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  4. hem rengi, hem modeli çok güzel elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. ÇOK GUZEL OLMUS ELINE SAGLIK ESKILER GERI DONUYOR AYNI MODELDEN BEN TAM 15 YIL ÖNCE ANNNEM YAPMIŞTI BANA BENIMKI FISTIK YESILIYDI COK SEVEREK GIYMISTIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülencim doğru söylüyorsun ne varsa eskilerde var...kadın ruhu her daim üretir ve aynıdır yeterki şartlar oluşsun...benim annemde bana örmüştü 20 sene önce yaka ve kol ağızlarına astragan kumaş dikmişti...onuda yayınlayacağım hazırladım...sevgiler...

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor ben de blog öncesi yıllarda yeğenlerime örmüştüm böyle kollar yaka tüylü ipten içlerine de bluz yapıp yakalarına koyduğum tüylü ipten bluzun önüne şetland(baklava )deseni dikmiştim çok hoş olmuştu.(bluze teyelle çizip üzerine tüylü ipi gizli dikişle dikmiştim. aklın da olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,aklımda tutayım yine lazım olur bakarsın birgün...

      Sil
  7. Modeli tarif etmeniz mümkün mu anlaya bilirsem bende örecegim ismi varsa o da olur çok güzel olmuş hırka elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice hanım yazının içinde tek tek anlatmıştım örneğin yapılışını...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!