9 Mart 2017 Perşembe

KARNABAHAR KISIRI

Güneşli Güzel Birgünden Selamlar,Sevgiler Herkese!!!
Karatay Diyeti içerisinde yaygın olan ve sıkça yapılan Karnabahar Kısırını bende yapmıştım...
Diyete ilk başladığım dönemde bayılarak yedim...Karatay diyeti kesinlikle sağlıklı beslenme programı...Yanlış hiçbirşey yok...Dukan diyeti gibi sadece Protein ağırlıklı değil...Ekmeği yasaklıyor ama gerçekten ekmeklerin ne kadar sağlıksız olduğu ortada...Genetiği değiştirilmiş buğdaydan yapılan binbir katkı maddeli ekmekleri yemesek tabiki iyi olur...
Neyse gelelim Karnabahar Kısırına....

Grupta dolaşan tarifimizin resmi...
Tarifimiz Şöyle;
1 Orta boy karnabaharı yıkayıp,robottan geçirelim....Tava veya tenceremize bir miktar zeytinyağı (4-5 kaşık) koyup karnabaharları hafif kavuralım...sonra doğranmış soğanı,salçayı ve tuzunu atalım...Biraz soğuduktan sonra kısır için doğranan ne malzememiz varsa mevsime uygun olarak (marul,maydanoz,dereotu,yeşil soğan v.s)onları ve baharatları (kimyon,karabiber,pul biber) karıştıralım,bol limon suyu sıkarak afiyetle yiyelim...

İyice soğuduktan sonra yemenizi öneririm...
Hafif ılık olunca karnabaharın tadı fazlasıyla geliyor ağza ama soğuyunca marulla birlikte tüketince çok güzel...Tabi bu benim damak zevkime göre siz farklı değerlendirebilirsiniz...
Afiyetle Tüketmeniz Dileğiyle...

3 yorum:

  1. Elinize sağlık. Ben de tam bugünlerde bu kısırı düşünüp duruyorum. Geçenlerde Derya Baykal'ın programında yaptılar. Daha önce de duymuştum. Ama denemeye cesaret edemedim bir türlü. Siz de yazınca deneme isteğim arttı :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Betül hanımcım denemekte fayda var,güzel oluyor ama dediğim gibi iyice soğumadan yememek lazım ...

      Sil
  2. Vallahi ne diyeyim ilgili çekti.Şu sıralar beslenmeme dikkat ediyorum, sanırım deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!