18 Nisan 2017 Salı

ÇAM KOZALAĞINDAN YOĞURT MAYALAMA

Evinizden Neşe,Huzur ve Sağlık Eksik Olmasın !!!
Ülkemiz İnsanları için güzel bir gelecek olsun,herşeyden önemlisi barış olsun diyerek başlamak istiyorum yazıma...
Bugün sizlere Çam Kozalağından yoğurt mayalamayı aktaracağım...İlk duyduğumda çok şaşırdığım ve araştırmalarım neticesinde yörüklere ait olan bir mayalama yöntemi olduğunu öğrendiğim bu yoğurt mayalama şekli çok ilginç gerçekten...Nohuttan da yoğurt mayalandığını duyduğumda çok şaşırmıştım...Böylece ilk yoğurt mayasının nerden geldiği hususunda artık tereddüt yaşamadığım bir konu oldu...Demekki yoğurt sadece yoğurt mayasıyla olmuyor ki bizzat tereyağından da yoğurt mayaladım...Ancak Kozalak hiç aklıma gelmemişti...Birçok köyde yapıldığını da okudum...
Ve kozalağın faydalarını İçimdekiler Blogumda yayınladım....
Gerçekten ilginç gelebilecek bir yöntem ancak daha önce birçok bitki yaprağından (ısırgan) yoğurt mayalandığını duyduğumda bu kadar şaşırmamıştım...
Birçok kez yoğurt mayalama deneyimlerimi paylaşmıştım ki şimdilerde Manda Sütünden yoğurt hatta peynir yapıyorum...Daha önceki yayınlarımdan;
Evimizin önünde bulunan Çam ağaçlarının kozalakları dökülür bizde toplar atarız normalde,ama bundan sonra daha bilinçli hareket edeceğim...Mis gibi çam kokulu yoğurtlar yapmak dururken atmak olmaz artık... 
Kozalaktan yoğurt yapımı şöyle;
Tam kurumamış çam  kozalağını iyice yıkayın...
Kaynattığınız 3 litre sütü parmak ısırma ısısına getirdikten sonra yıkadığınız kozalağı içine atın ve iyice sarın...Ben akşamdan mayalayıp sabah açıyorum ki kozalaktan olan yoğurt daha geç tuttuğu için uzun bekletmek lazım...Okuduğum bazı yöntemlerde kozalağı 3-4 saat yoğurdun içinde bekletenler veya sirkenin içinde bekletenler var...Normalde iyice yıkandıktan sonra mayalanabilir...Eskişehir'in Seyitgazi ilçesine bağlı Çukurca köyünde yaklaşık 100 yıldır çam kozalağıyla yoğurt mayalandığı Çukurca köyünün Çam Yoğurdu ile tanındığı ve meşhur olduğu da okuduğum haberler içindeydi...Farklı bir aromaya sahip olan bu yoğurdun ayranı da çok lezzetli oluyor....
TERCİH SİZİN!!!!

4 yorum:

  1. duymuştum ama denememiştim. sizin tavsiyenizle en kısa zamanda deneyeceğim inşallah...

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymamıştım. Çok ilginç geldi bana. Teşekkürler bilgilendirme için. Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  3. Çok ilginçmiş hiç duymamıştım. denemeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten her geçen gün bende çok çok yeni bilgiler ediniyorum hiç duymadığım...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!