24 Temmuz 2017 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI YAPILIŞI

Günaydın Hayırlı Sabahlar,Güzel Bir Pazartesi Olsun Herkese!!!
İzleyicilerimden "Tülin Hanım neden zeytinyağlı yaprak sarmanın tarifi yok blogunuzda" şeklinde bir soru gelince gerçekten 10 senedir çeşitli sofralarda  resimleyip bahsettiğim çok bilindik sarmanın tarifini yazmamışım...Büyük eksiklik deyip hemen harekete geçtim ve bayramda sardığım ve fotoğraflarını çektiğim dolmanın ki gerçekten dolmalarım beğenilir,tarifini vermek istiyorum...

7 den 70 e herkesin severek yediği,sofraların baştacı zeytinyağlı yaprak sarma
her ne kadar da zahmetli olsada yemesi bir o kadar lezzetli... 
Yeterki saracağınız yaprak ve hazırlanan iç malzeme güzel olsun...Kalem gibi upuzun dolmalardansa orta boyda sarmak en iyisi çünkü uzun dolmaların iç malzemesi az olduğundan sadece yaprak yiyor hissi veriyor...O nedenle orta boyda ve iç malzemesi daha bol olarak sarıyorum... 
Tarifimiz Şöyle;

      MALZEMELER:
      ---------------------

  • 1/2 kg üzüm yaprağı(salamura veya taze olabilir)
  • 1-2  baş soğan
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 su bardağı zeytinyağı  içine 
  • 1 su bardağı zeytinyağı pişerken üzerine
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 adet kesme şeker
  • 1/2 limon suyu
  • 2-3 yemek kaşığı nane 
     YAPILIŞI:

  • Yaprağınız salamura ise öncelikle sıcak suda biraz bekletip,tuzunu akıtın ve bir tenzerede haşlayıp,ocağın altını kapatın...Taze ise yıkayıp,direk haşlayın...
  • Soğanları soteleyip,zeytinyağında pembeleşene kadar kavurun ve yıkanmış pirinci de içine alarak kavurmaya devam edin...
  • Daha sonra bir yemek kaşığı salça,tuz,karabiber,pul biber,tarçın,dereotu ve kesme şekerini ekleyin ve üzerine 2-3 parmak çıkacak kadar su ilave ederek pişirmeye bırakın...
  • 1/2 limonun suyunu ve nanesinide ekleyin...
  • Ben iyice pişiriyorum pilav gibi,biraz pişmemiş olursa sardıktan sonra ne kadar pişirsenizde diri kalıyor pirinçler...
  • Daha sonra sarma işlemine geçiyoruz...
  • Ben küçük bir tepsi veya büyük bir tabak içinde kök kısmı bana gelecek şekilde içine bir kaşık iç pilavdan koyarak,yanlarını içe katlayarak sarıyorum...
  • Tencerenin dibine bir adet sade yaprağı açarak seriyorum ve üzerine sardığım dolmaları yerleştirip,su ilave edip,bir bardak da zeytinyağı dökerek pişiriyorum...
  • Dolmalarınızın açılmaması için üzerine düz bir porselen tabağı ters çevirerek kapatıp pişirebilirsiniz ...
  • Dilerseniz pişerken yarım limon daha sıkabilirsiniz...
  • Limon dilimi sakın koymayın derim,acımsı bir tat veriyor limon kabuğundan dolayı...
  • Arzu ederseniz içine kuş üzümü ve dolmalık fıstıkda ekleyebilirsiniz,bizim evde sevilmediğinden ben kullanmıyorum...
  • Kolay gelsin ,yapanlara afiyet olsun....
                                       Şen ve Esen Kalın!!!

17 yorum:

  1. nefis görünüyor
    ellerine sağlık
    ben de dün gece biber doldurdum
    zahmetli iş ama yemesi keyifli
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Fatmacım hem çalışıp hemde bu kadar işi yapabiliyoruz kutluyorum seni...

      Sil
  2. Teşekkürler öneriler için. Anneden görme sanırım içini düşünmeden hazırlıyorum ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bende göz kararı ayarlıyorum ancak tarif vermek gerektiğinde ölçüde olmalı değil mi?

      Sil
  3. Ellerine sağlık ablacım dolmalar enfes görünüyor çok lezzetli olduğundan da eminim , daha önce bizzat yiyip test ettiğimden 10 numara 5 yıldız veriyorum .Sevgiler Serap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim serapcım,yine beklerim..

      Sil
  4. Dolmaların ve fotoğrafların güzelliği beni benden aldı götürdü,şimdi canım çekti ne yapsak ki? Gülfem DENİZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülfemcim şu an hazırda yok ama gelirsen sararız canım...

      Sil
  5. Zeytinyağlıların içinde en güzeli sarma,ülkemizin her yerinde sıklıkla yapılıyor ve yurt dışında böyle şeyler hiç bilinmiyor,ellerinize sağlık.Fatmanıngünlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım yorumun için teşekkürler...

      Sil
  6. Şimdi bu zeytinyağlı yaprak sarması öyle bir güzellik, öyle güçlü bir lezzettir ki böyle daha tencerenin kapağını açtığında tadını almaya başlarsın. Sanki tencerenin içinde güzellik uykusunda yatmaktadır, beklemektedir. Yapraklara sarınmış, zarif, parmak parmak, incecik. Ver limonu beline, tut öptür süzme yoğurdu, sonra bırak dağılsın ağzında, dilinin üzerindeki tat alan noktalar var ya, hepsinde bir bayram, her birinde şenlik var. Dilin damağın sarhoş. İşte o derece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekol meslek nasıl güzel tasvir etmişsiniz zeytinyağlı dolma değilde yağlı boya tablo gibi düşündüm okurken,çok teşekkür ederim...

      Sil
  7. ellerine sağlık canımm nasıl severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice ablam teşekkür ederim,güzel babaanne...

      Sil
  8. İnstagram hesabına ne oldu tülin. Bulamıyorum seni. Bana burdanda yazabilirsin. Yada instagramdan yaz. Merak ettim seni.
    Münevver yılmazçetin_ tazenane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Taze nanem Münevvercim beni merak edip sorduğun için çok teşekkür ederim canım...İnstagram ve facebook a bir süreliğine ara verdim canım iyiyim ve blogumdayım,sevgiler...

      Sil
  9. Tamam sevindim iyi olduğuna. Tazenane

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!