29 Eylül 2017 Cuma

YEŞİL FASULYE DİBLESİ

Hayırlı Cumalar Kıymetli Takipçilerim!!!
Her Cuma bir huzur her sabah bir umuttur! Huzurunuz ve umudunuz daim dualarınız kabul olsun ...
Eylül ayının sonuna geldik artık,havalar iyiden iyiye soğumaya başladı...Okulların açılması ile düzenimizi de kurduk çok şükür...Kerem bu sene 5. sınıf...
Sebanur Ankarada , Tuğçe bebek bekliyor...Şubat gibi bir oğlumuz olacak inşallah...
Bunun gibi bir güzellik kapımızı çalacak...
Hazırlıklar başladı,anneanne olma yolundayım...
(Fotoğraf Alıntıdır) 
Bayağıdır yemek tarifi yazmamıştım,oysaki hergün birşeyler yapıyorum...
Dibleyi ilk defa denedim,sizlerle paylaşmak istedim...
Daha çok Karadenizde yapılan dible,fasulye,kara lahana ve kabak gibi sebzelerin pirinçle buluşması anlamına geliyormuş...Araştırdım öğrendim...Bizim mutfağımızda bulgurla yapılır bu yemek,Fasulyeli pilav veya Kahküllü Pilav olarak anılır...Ve bol sarmısaklı olur...
Kahküllü Pilav için tıkkkkk
Tarif Şöyle;
    Malzemeler:
  • Yarım kg taze fasulye,
  • 1 adet büyük boy soğan,
  • 2 adet domates,
  • 1 su bardağı pirinç,
  • Yarım yemek kaşığı salça,
  • 1 yemek kaş.tereyağı,yarım çay bard.sıvı yağ.
  • Tuz,
  • Sıcak su.

   Yapılışı:

  • Fasulyeleri ayıklayıp 1 cm kalınlığında keselim.
  • Domatesleri rendeleyelim.
  • Soğanları ince ince doğrayalım ve sıvı yağda pembeleşene kadar kavuralım,tereyağını da ekleyelim...
  • İçine fasulyeleri ilave edelim ve kavuralım.
  • Sonra domatesleri, salçayı ilave edelim ve karıştıralım.
  • Daha sonra fasulyelerin üzerini geçecek şekilde sıcak suyu ilave edelim ve fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirelim.
  • Yemeğin suyu azaldığında pirinçleri, tuzu ilave edelim.
  • Kısık ateşte pirinçler suyunu çekene kadar pişirelim.
  • Sıcak sıcak servis edelim...

Bu lezzetli yemeği denemeyenlere tavsiye ederim!!!
Ancak taze iken yiyin,2. güne kaldığında tatlılaşıyor...
Afiyet Olsun!!!

10 yorum:

  1. Adının dible olduğunu bilmeden kabakla benzer bir yemek yaparım, bol naneli. Fasulyenin de Kemaliye'de yumurtalı yapıldığını duymuştum, yapanlar çok güzel olduğunu söyler hep ama ben kafamda bağdaştırıp denemedim hiç.
    Büyüyen bir aileye sahip olmak, anneanne olmak çok kıymetli. Müjdeli haberlerinizi buradan alırız inşaallah. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım sağolun....Fasulyeden bizde yaparız fasulye mıhlası yada kavurması deriz üzerine yumurta kırarız çok nefis olur sayfamda tarifi var...

      Sil
  2. Canım çektiii
    :)
    Hikayem başladı bu arada:)Beklerim bloguma, iyi akşamlar... :)

    YanıtlaSil
  3. Tülin Hn
    Karadeniz de dible çiğden yapılır.Tüm malzeme koyulup pişirilir.Üzerine yağ yakılır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfama hoşgeldiniz...Keşke adınızı da yazsaydınız adsız arkadaşım...Bende düşünmüştüm aslında fasulyeyi çiğden koysak bizim usulde bulgurla yaptığımız gibi nasıl olur diye çünkü bu şekilde fasulye yemeği ile pirinç pilavını karıştırmış gibi oluyorsunuz...sonrada tatlımsı bir tad oluyor...Bir dahaki sefere çiğden deneyeceğim teşekkür ederim...

      Sil
  4. Hoşbulduk Tülin Hn ismim Esra
    Deneyin çok güzel olur.
    Bu arada Allah tamamına erdirsin .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Esracım çok teşekkür ederim en kısa zamanda deneyeceğim...

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım benim. fasulye kavurmasını çok severim bu tarifi ise hiç denemedim pilav fasulye bir arada alırım hep tabağıma ama pişerken eşleşmesi hoş olabilir bunu ilk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  6. Off harika görünüyorlar.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Dibleyi severim elinize sağlık. Sarımsak yakışır bence dibleyede.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!