30 Nisan 2013 Salı

DESENLİ KEK

Hayırlı Akşamlar Sevgili İzleyenlerim!!!
Çiçek mi desem yaprak mı desem öyle bir kek yaptım...Kızım 1 haftalığına gelmişti giderken yurtta arkadaşlarıyla yesinler diye börek-çörek-tuzlu kurabiyeile birlikte birde bu keki yaptım...
 Bildiğiniz iki renkli kek ama kakaolu kısmını döktükten sonra bir iki çatal darbesiyle bu şekli verdim...


    
   Malzemeler:
  • 3 yumurta 
  • 1,5 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı süt 
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ 
  • 1 pkt. vanilya 
  • 1 pkt.kabartma tozu 
  • 2 yemek kaşığı kakao 
  • 3 su bardağı un 
  • Hindistan cevizi 
Yapılışı:Kek normal çırpılır...Kek kalıbı yağlanır,kek hamuru ikiye bölünür,önce sade kısım dökülür,sonra kakao karıştırılır ve üzerine gezdirilir...Sonra çatalla kakaolu kısıma el ile bir iki darbe ile şekil verilir,üzerine hindistan cevizi serpilir,175 drc de pişirilir....

                                         Afiyet Olsun!!!

14 yorum:

  1. Sevgili Tülinciğim, ellerine sağlık nefis bir kek olmuş, kızın afiyetle yesin inşallah:) Ziyaretin ve değerli yorumların için tekrar teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir görüntü:))))

    YanıtlaSil
  3. Biz buna ebruli kek diyelim mi :))
    Çok güzel görünüyor
    ellerine sağlık canım.........

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık, üniversite günlerim aklıma geldi... :)

    YanıtlaSil
  5. COK HOS OLMUS... EMEKLERINIZE SAGLIK....

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık Ben de genelde öyle çiziyorum üstünü. Ebru gibi! Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Görüntü çok güzel olmuş ellerine saglık,kızın ve arkadaşlarınada afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. kızlara afiyet olsun tülinim ama yemeye kıyılmazki bu kek :)öpüyorum...

    YanıtlaSil
  9. çin iğnesi deseni gibi ellerine sağlık canım benim.

    arkadaşları okulda dönüş sonrası tam bir ziyafet yaşıyorlardır:))

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Tülin'cim,
    Nefis görünüyor,
    Afiyetler olsun :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ebru çalışması gibi olmuş çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Yok yok Erzincanlı değilim, ama Erzincan yemeklerini nefis buluyorum. Kekiniz de pek şık, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. piştikten sonra nasıl görünüyordu çok merak ettim

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar piştikten sonra desen bozulmadı aynen kaldı,iki renkli kek bildiğiniz ama lezzeti muhteşemdi...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!